COMERÇ

MARC ESTRATÈGIC DEL SERVEI
  • La missió del Servei de Comerç és contribuir al desenvolupament econòmic i estratègic de Tona, de manera concertada amb els agents econòmics i socials del territori, així com incidir positivament en el benestar de la ciutadania, en la cohesió social, en la cultura, en el desenvolupament sostenible i en l’impuls de les oportunitats empresarials i d’ocupació del territori.
  • Amb l’objectiu de garantir un servei públic i de proximitat, el treball en xarxa, la igualtat d’oportunitats i la justícia social, l’economia al servei de les persones, el comerç just, la innovació i l’orientació cap a la satisfacció dels consumidors i consumidores i dels/les comerciants.
CANALS DE PRESTACIÓ, ADRECES I HORARIS

C/ de la Font, 10, 2n pis, 08551 Tona
Telèfon: 93 8870201 ext. 156
Correu electrònic: tona.empresa@tona.cat

Horari atenció: De dilluns a divendres de 9 a 14 h
Horari atenció presencial i telefònica a l’Oficina d’Atenció Ciutadana:
De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h i els dilluns a la tarda de 16.00 h a 19.00 h
Horari d’estiu, de l’1 de juny al 30 de setembre: de dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h

 

DESCRIPCIÓ DEL SERVEI
  • El Servei de Comerç afavoreix el desenvolupament del sector comercial local. Treballa per millorar la dinàmica econòmica del municipi i del seu teixit productiu per incrementar el seu atractiu i competitivitat, promocionar, dinamitzar i donar suport al petit i mitjà comerç de proximitat i urbà.
  • Des de l’àmbit de la promoció comercial treballa per l’enfortiment de les empreses comercials mitjançant la millora de la seva competitivitat, de la seva capacitat d’innovació i de la professionalització del seu teixit associatiu per tal d’aconseguir prestigi sectorial i reconeixement a la qualitat.
RELACIÓ DE LES LÍNIES DE SERVEI QUE ES PRESTEN
  • Implementació i seguiment dels objectius marcats en el Pla Estratègic de Comerç de Tona: Prestigiar el comerç local com un sector innovador i de valor afegit. Promoure la competitivitat de les empreses comercials de Tona. Crear sinèrgies entre el comerç i altres àmbits econòmics i socials. Contribuir a la professionalització de l’associació TPCIS.
  • Foment i seguiment de la implementació de l'estratègia de promoció de ciutat marcada en el pla Estratègic de Turisme de Tona. Projecció i màrqueting. Impuls del Jaciment i Museu El Camp de les Lloses.
  • Fires i mercats. Gestió de l'activitat del mercat setmanal i de les fires que es celebrin a la ciutat (Joc Joc, Una Tona de Màgia).
  • Informació turística. Espais i activitats per a la promoció, divulgació i desplegament de productes i atractius turístics de ciutat.

Aquests projectes també es fan en col·laboració amb d’altres agents del sector, tant públics com privats.

ÀREA I UNITAT RESPONSABLE DEL SERVEI

Àrea de Desenvolupament Local

EQUIP TÈCNIC
  • 1 tècnic/a de Promoció econòmica, Comerç i Turisme
  • 1 administratiu/va
ALTRES UNITATS IMPLICADES

La resta d’àrees de l’Ajuntament

PERSONES DESTINATÀRIES

La ciutadania, el sector comercial, de serveis i l’emprenedoria

Darrera actualització: 9.12.2025 | 11:56