|
 

SERVEIS SOCIALS

Qui som?

L'Àrea de serveis socials i ciutadania de la Mancomunitat dissenya, planifica, executa i avalua, d'acord amb les prioritats dels municipis que la integren, aquelles polítiques de benestar social i de desenvolupament social orientades a millorar la qualitat de vida de les persones.

Per assolir aquesta finalitat, es gestionen els serveis socials i serveis a la ciutadania de Tona, tals com atenció social, polítiques de ciutadania i d'acollida, igualtat d'oportunitats, entre d'altres.

Es compta amb unes oficines de serveis generals a la Mancomunitat La Plana, però els professionals de l'equip també realitzen la seva tasca en el municipi.

ÀREA SERVEIS SOCIALS I CIUTADANIA MANCOMUNITAT
Responsable: Aida Guillaumet
AJUNTAMENT DE TONA, ÀREA SERVEIS PERSONALS
REGIDORIA BENESTAR I SALUT
Responsable polític: Mar Cuxart

CLICA LA IMATGE PER CONSULTAR I DESCARREGAR LA CARTA DE SERVEIS SOCIALS


A qui ens adrecem?

L'àrea de serveis socials vol prestar un servei proper a totes les persones, grups i comunitats del municipi.


Canals per accedir al servei

OFICINA SERVEIS SOCIALS MANCOMUNITAT

Adreça: Sector El Quadro, s/n Malla
Correu electrònic: serveissocials@mancoplana.cat
Equip atenció bàsica de Tona:
Adreça: C/ de la Font, 10


PER ACCEDIR A AQUESTS SERVEIS CAL PROGRAMAR CITA AMB EL SERVEI D'ATENCIÓ SOCIAL BÀSICA

Demanar cita prèvia trucant al Telèfon: 93 812 54 45

Horari d’atenció: De dilluns a divendres de 9:00h a 14:00h i dilluns i dimecres de 15:00 a 17:00h


Què oferim?

SERVEIS PRESTATS PER LA MANCOMUNITAT PLANA

SERVEIS PER A LA POBLACIÓ EN GENERAL

  • Atenció bàsica: EBAS (Equip bàsic d’atenció social) Tona – Malla

-Equip que coordina les diferents actuacions i que treballa per oferir una atenció social de qualitat orientada al benestar de les persones.

-Gestió Intervenció social continuada a partir d'un pla d’atenció social individual o de convivència en funció de la valoració de la situació de necessitat i amb acord mutu entre les parts.

-Valoració professional de les situacions particulars, adreçada a l’assignació dels recursos públics disponibles.

-Gestió d'ajuts de suport social per atendre necessitats bàsiques.

-Orientació i derivació als serveis socials especialitzats.

-Aplicació de protocols de prevenció i atenció davant de situacions de maltractaments o de sospita de maltractaments (infància, gent gran, dones en situació de violència masclista).

  • Atenció domiciliaria

-Servei d'ajuda a domicili per a situacions de risc social i/o manca d’autonomia personal.

-Servei de teleassistència.

-Servei d'ajudes tècniques – BAT Osona.

  • Atenció a la dependència, discapacitat i promoció de l’autonomia

-Sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i discapacitat, i del dret als serveis i prestacions vinculades.

-Atenció social a les persones amb dependència: Tramitació i seguiment del Pla Integrat d'Atenció Individualitzada (PIA).

-Projecte de suport a cuidadors.

SERVEIS PER LA DINAMITZACIÓ DE LA GENT GRAN

-Accedeix a la Carta de serveis per a la gent gran .

SERVEI PER PERSONES NOUVINGUDES

-Atenció individualitzada; Informació i assessorament procés d’acollida .

- Gestió del Certificat de Primera Acollida.

-Gestió d’informes d’estrangeria; Arrelament, Integració i Reagrupament.

-Formació en coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic i coneixements laborals.

-Programa de parelles lingüístiques/voluntariat per la llengua.

-Projectes de promoció per la cohesió social.

-Assessorament i suport entitats i col·lectius persones d’origen estranger.

SERVEI D’OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL

-Consulta la Carta de serveis d’ocupació i desenvolupament local.

SERVEIS PER A LA INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA

-Promoció i millora per el desenvolupament integral infància i adolescència.

-Prevenció de les drogodependència i conductes de risc

-Accions comunitàries d’atenció a la infància.

SERVEIS PER A LA IGUALTAT DONA -HOME I LGTBI

-Foment, suport i promoció de l’associacionisme.

-Activitats, campanyes sensibilització i no discriminació.

-Activitats per el creixement personal i empoderament.

HABITATGE

-Borsa de mediació per lloguer social.

-Mesures promoció captació d’habitatges per la Borsa de lloguer.

-Gestió sol·licituds de prestacions per el pagament de l’habitatge.

-Assessorament en metria d’habitatge en relació a la contractació i al risc de pèrdua de l’habitatge habitual.

  

El nostre compromís

COMPROMISOS

-Complir els terminis de resolució del procediment administratiu per els tràmits i serveis vinculats.

-Donar cita en un màxim de 10 dies per rebre atenció des dels serveis Socials Bàsic i el servei d’Habitatge.

COM MESUREM ELS NOSTRES COMPROMISOS

-A través del seguiment del programa de gestió per el seguiment d’expedients, i del programa de gestió de cites programades.

 

Ajuda’ns a millorar

Si ens feu arribar els vostres comentaris clicant al següent enllaç podrem millorar aquesta carta de serveis.

Envia queixes, suggeriments i avisos

Informació relacionada

Regidories

Benestar Social i Salut
Last update 30.03.2017 | 09:10