Alerta per a consumidors relacionada amb la retirada d'un lot del producte cosmètic Alma Secret.
Referència: PS/MTN-CM 1391/2024
Alerta Rapex: -
Marca i nom comercial
Alma Secret + Waterproof and Soothing + Eye Make Up Remover 150ml
Responsable de la posada en el mercat
BLISS NATURE S.L.
C/ Ramón Gaya 3
30892 Librilla (Múrcia)
Lot/s: 118354
Descripció del risc detectat
En el marc de la Campanya Nacional de Control de Mercat “Control Microbiològic de Productes Cosmètics”, el Laboratori de Productes Biològics i Biotecnologia (LPBB) de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris obtingut un resultat no conforme dels assajos de recompte de microorganismes totals aerobis mesòfils (bacteris, llevats i floridures, en endavant TAMC i TYMC):
- TAMC: 350 ufc/ml
- TYMC: 340 ufc/ml
Aquests valors superen els límits establerts per a productes específicament destinats a nens menors de 3 anys, àrea ocular o membranes mucoses, sent aquests límits:
- TAMC i TYMC permesos: ≤ 100 ufc/g o ml
- Fora de límits si: > 200 ufc/g o ml
El producte incompleix l'article 3 (Seguretat) del Reglament (CE) 1223/2009.
L'empresa ha presentat un informe d'anàlisi del lot afectat, el resultat del qual ha estat conforme. Tot i que el valor està al límit superior, motiu pel qual s’està duent a terme una investigació.
Mesures adoptades
L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris ha ordenat, com a mesures cautelars:
- El cessament de la comercialització de les unitats del lot afectat d’aquest producte.
- La retirada del mercat de les unitats distribuïdes del lot afectat d’aquest producte.
- La recuperació de les unitats del lot afectat d’aquest producte que tinguin els consumidors.
Recomanacions als consumidors i usuaris.
- No adquiriu cap unitat del lot afectat d’aquest producte.
- Si disposeu d’alguna unitat del lot afectat d’aquest producte, deixeu-la d’utilitzar de manera immediata.
Per resoldre qualsevol qüestió relacionada amb aquesta alerta sanitària, podeu enviar un correu electrònic a controlfarmaceutic.salut@gencat.cat, indicant, en l'assumpte del correu, la referència i la marca i nom comercial del producte afectat.
Si heu experimentat o teniu coneixement que algú ha patit algun efecte no desitjat atribuïble a l’ús d’un producte cosmètic, podeu comunicar-ho a través del portal NotificaCS.
Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris