Pere Garriga i Ferrerons, Premi Mil·liari 2025

Dilluns, 3 de novembre de 2025

El passat dijous 30 d'octubre es va celebrar el ple ordinari del mes, en el qual es va acordar per unanimitat atorgar el Premi Mil·liari 2025 a Pere Garriga i Ferrerons, en reconeixement al seu compromís cívic, esperit associatiu i amor per Tona.

El Premi Mil·liari és un guardó que distingeix les persones i entitats que han contribuït de manera significativa al desenvolupament social, cultural o comunitari del municipi. En aquesta edició, el reconeixement recau en Pere Garriga, una figura molt vinculada al teixit associatiu local i a l’Esbart Dansaire Castell de Tona, amb una trajectòria marcada per la implicació, la constància i el treball per la comunitat.

L’Ajuntament felicita en Pere per aquest merescut reconeixement i li agraeix la seva dedicació i estimació per Tona.


Altres punts destacats del ple

Modificació de les ordenances fiscals per a l’exercici 2026

La regidora d’Hisenda, Judit Sardà, va exposar que la bona situació econòmica de l’Ajuntament permet mantenir congelades les taxes i tributs més sensibles per a la ciutadania, com l’IBI, la taxa de deixalles, l’ICIO i l’IVTM.
D’aquesta manera, el consistori reafirma el seu compromís amb la contenció fiscal i la sostenibilitat econòmica.
Per la seva banda, Josep Salom, de Tona Avança, va exposar que els increments en el cas del cementiri, amb una mitjana del 100%, són desproporcionats. Així mateix, en el cas de la zona blava considera que no reflecteix l'acord adoptat en la moció presentada pel seu grup.

Les ordenances es van aprovar amb els vots a favor d’Aixequem Tona, ERC Tona i Junts per Tona, i els vots en contra de Tona Avança.


Modificació de la plantilla municipal per a l’exercici 2025

El ple també va aprovar una modificació de la plantilla de personal per adaptar-la a les necessitats actuals derivades de jubilacions imminents i sobrecàrrega de feina en algunes àrees.
Les noves places o modificacions són les següents:

  • Tècnic/a de contractació i urbanisme (nova creació)

  • Agent cívic responsable de la zona blava (nova creació)

  • Tècnic/a auxiliar administratiu/iva de secretaria (modificació)

  • Auxiliar administratiu/va encarregat/da de magatzem i via pública (modificació)

La proposta va rebre el suport d’Aixequem Tona, ERC Tona i Junts per Tona, i el vot en contra de Tona Avança.


Ratificació del nomenament de la jutgessa de pau substituta

El ple va ratificar per unanimitat el nomenament de M. Antònia Serra i Baucells com a jutgessa de pau substituta del municipi.


Aprovació del Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM) 2025

Es va aprovar el pla bàsic de protecció civil de Tona, una eina essencial per prevenir i gestionar situacions d’emergència que puguin afectar la població.
El DUPROCIM defineix els protocols d’actuació, la coordinació entre serveis i la planificació preventiva en casos de risc, garantint una resposta eficaç i ràpida davant possibles emergències.
La proposta es va aprovar amb els vots a favor d’Aixequem Tona, ERC Tona i Junts per Tona, i el vot en contra de Tona Avança.


Concessió de l’ús de la instal·lació fotovoltaica del pavelló municipal

El ple també va donar llum verda a la cessió de l’ús de la instal·lació fotovoltaica del pavelló municipal a la comunitat energètica La Tonenca.
Aquesta mesura s’emmarca dins del Pla de Transició Energètica de Tona i respon a la voluntat de promoure l’autoconsum i la sostenibilitat energètica.
Gràcies a aquesta col·laboració, s’han pogut obtenir 1,4 milions d’euros en subvencions per a projectes fotovoltaics i aerotèrmics al municipi.
La concessió es va aprovar amb els vots a favor d’Aixequem Tona, ERC Tona i Junts per Tona i l’abstenció de Tona Avança.


Moció sobre la seguretat al carrer Josep Homs

El grup de Tona Avança va presentar una moció per sol·licitar mesures per garantir la seguretat i reduir la velocitat al carrer Josep Homs.
L’alcalde, Lluís Ges, va exposar que les actuacions ja estan planificades i a punt d’executar-se, motiu pel qual la moció es va considerar fora de temps.
La proposta no va prosperar, amb els vots en contra d’Aixequem Tona, ERC Tona i Junts per Tona i el vot a favor de Tona Avança.


Compromís amb la lluita contra la violència masclista

En l’inici de la sessió, es va fer la comunicació institucional dels feminicidis i altres assassinats de dones per violència masclista, recordant que, segons les dades actualitzades al 20 d’octubre, ja són deu les víctimes d’aquest 2025.
El consistori va reiterar el seu compromís ferm per erradicar qualsevol forma de violència contra les dones i per mantenir-ne viu el record.

Darrera actualització: 3.11.2025 | 12:27