Qui som?
L'Àrea de serveis socials i ciutadania de la Mancomunitat dissenya, planifica, executa i avalua, d'acord amb les prioritats dels municipis que la integren, aquelles polítiques de benestar social i de desenvolupament social orientades a millorar la qualitat de vida de les persones.
Per assolir aquesta finalitat, es gestionen els serveis socials i serveis a la ciutadania de Tona, tals com atenció social, polítiques de ciutadania i d'acollida, igualtat d'oportunitats, entre d'altres.
Es compta amb unes oficines de serveis generals a la Mancomunitat La Plana, però els professionals de l'equip també realitzen la seva tasca en el municipi.
MANCOMUNITAT LA PLANA ÀREA SERVEIS SOCIALS I CIUTADANIA Responsables: Janina Nuño i Eva Capdevila AJUNTAMENT DE TONA ÀREA DRETS SOCIALS I COHESIÓ Responsable polític: Mia Casadesús Puigneró
DESCARREGA LA CARTA DE SERVEIS SOCIALS
A qui ens adrecem?
L'àrea de serveis socials vol prestar un servei proper a totes les persones, grups i comunitats del municipi.
Canals per accedir al servei
OFICINA SERVEIS SOCIALS MANCOMUNITAT
Adreça: Sector El Quadro, s/n Malla Correu electrònic: serveissocials@mancoplana.cat Equip atenció bàsica de Tona: C/ de la Font, 10
PER ACCEDIR A AQUESTS SERVEIS CAL PROGRAMAR CITA AMB EL SERVEI D'ATENCIÓ SOCIAL BÀSICA
Demanar cita prèvia trucant al Telèfon: 93 812 54 45
Horari d’atenció: De dilluns a divendres de 9:00h a 14:00h i de dilluns a dijous de 15:00 a 17:00h
Estiu: De dilluns a divendres de 9 a 15 hores.
Què oferim?
SERVEIS PRESTATS PER LA MANCOMUNITAT PLANA
SERVEIS PER A LA POBLACIÓ EN GENERAL
-Equip que coordina les diferents actuacions i que treballa per oferir una atenció social de qualitat orientada al benestar de les persones. -Gestió Intervenció social continuada a partir d'un pla d’atenció social individual o de convivència en funció de la valoració de la situació de necessitat i amb acord mutu entre les parts. -Valoració professional de les situacions particulars, adreçada a l’assignació dels recursos públics disponibles. -Gestió d'ajuts de suport social per atendre necessitats bàsiques. -Orientació i derivació als serveis socials especialitzats. -Aplicació de protocols de prevenció i atenció davant de situacions de maltractaments o de sospita de maltractaments (infància, gent gran, dones en situació de violència masclista).
-Servei d'ajuda a domicili per a situacions de risc social i/o manca d’autonomia personal. -Servei de teleassistència. -Servei d'ajudes tècniques – BAT Osona.
-Sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i discapacitat, i del dret als serveis i prestacions vinculades. -Atenció social a les persones amb dependència: Tramitació i seguiment del Pla Integrat d'Atenció Individualitzada (PIA). -Projecte de suport a cuidadors.
SERVEIS PER LA DINAMITZACIÓ DE LA GENT GRAN
-Accedeix a la Carta de serveis per a la gent gran.
SERVEI PER PERSONES NOUVINGUDES
-Atenció individualitzada; Informació i assessorament procés d’acollida. -Gestió del Certificat de Primera Acollida. -Gestió d’informes d’estrangeria; Arrelament, Integració i Reagrupament. -Formació en coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic i coneixements laborals. -Programa de parelles lingüístiques/voluntariat per la llengua. -Projectes de promoció per la cohesió social. -Assessorament i suport entitats i col·lectius persones d’origen estranger.
SERVEI D’OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL
-Consulta la Carta de serveis d’ocupació i desenvolupament local.
SERVEIS PER A LA INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA
-Promoció i millora per el desenvolupament integral infància i adolescència. -Prevenció de les drogodependència i conductes de risc -Accions comunitàries d’atenció a la infància.
SERVEIS PER A LA IGUALTAT DONA -HOME I LGTBI
-Foment, suport i promoció de l’associacionisme. -Activitats, campanyes sensibilització i no discriminació. -Activitats per el creixement personal i empoderament.
HABITATGE
-Borsa de mediació per lloguer social. -Mesures promoció captació d’habitatges per la Borsa de lloguer. -Gestió sol·licituds de prestacions per el pagament de l’habitatge. -Assessorament en metria d’habitatge en relació a la contractació i al risc de pèrdua de l’habitatge habitual.
El nostre compromís
COMPROMISOS
-Complir els terminis de resolució del procediment administratiu per els tràmits i serveis vinculats. -Donar cita en un màxim de 10 dies per rebre atenció des dels serveis Socials Bàsic i el servei d’Habitatge.
COM MESUREM ELS NOSTRES COMPROMISOS
-A través del seguiment del programa de gestió per el seguiment d’expedients, i del programa de gestió de cites programades.
Ajuda’ns a millorar
Si ens feu arribar els vostres comentaris clicant al següent enllaç podrem millorar aquesta carta de serveis. Envia queixes, suggeriments i avisos