Perfils: 14 edicions apropant el fet migratori

Dissabte, 6 d'abril de 2024 a les 00:00

La Mancomunitat La Plana continua promovent un viatge educatiu cap a la convivència i la diversitat que ja arriba a cinc centres educatius de secundària.

En un món cada vegada més globalitzat, la comprensió i el respecte per la diversitat cultural s'han convertit en pilars fonamentals de la convivència. Amb aquesta premissa, l'Ajuntament de Tona, de la mà de la Mancomunitat La Plana continua apostant pel projecte Perfils, que enguany celebra la seva 14a edició per apropar el fet migratori.

Perfils s'ha consolidat com una eina educativa clau per a joves del territori per oferir-los una perspectiva real i humana sobre el fet migratori. Catorze anys després d’iniciar-se, l’Escola Vedruna de Tona s’ha sumat a l’Institut Escola Carles Capdevila de Balenyà, l’Institut Mossèn Cinto de Folgueroles, l’Institut de Tona, i l’Institut de Taradell, que ja participaven al projecte.

Tan sols l’any passat, 229 joves i 55 persones migrades –Alemanya, Argentina, Brasil, Cap Verd, Colòmbia, Corea del Sud, Cuba, Escòcia, Geòrgia, Guinea Equatorial, Hondures, Itàlia, Marroc, Mèxic, Nicaragua, Paraguai, Perú, República Dominicana, Romania, Senegal, Síria, Uruguai, Ucraïna, i Xile- es van involucrar en aquest projecte pioner que ajudar a reflexionar i entendre millor el fet migratori.

Amb la inclusió de l'escola Vedruna de Tona, el projecte continua expandint-se, arribant a més estudiants i enriquint el teixit amb històries de vida que travessen fronteres.

La Mancomunitat, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona per tirar endavant Perfils, reafirma el seu compromís amb aquesta iniciativa, essencial per a construir ponts de comprensió i fomentar una societat més inclusiva i respectuosa amb la diversitat.

Apropament al fet migratori
El projecte es desplega en dues fases. En una primera, s’ofereixen xerrades i tallers que aborden les causes, conseqüències i dinàmiques de les migracions, així com els prejudicis i estereotips que sovint les envolten. Una fase liderada pel tècnic d'Acollida i Convivència, per garantir un enfocament professional i empàtic.

En una segona fase es destaca la part vivencial. A través d'entrevistes personals amb persones nouvingudes, l’alumnat té l’oportunitat de conèixer de primera mà les històries, reptes i somnis de les protagonistes del fet migratori. D’aquesta manera elaboren un material audiovisual que queda recollit al web projectesperfils.cat com una finestra que mostra la riquesa i complexitat del fet migratori.

Darrera actualització: 10.04.2024 | 12:00